Fredag

Tjohej, ingen av er som missat att det är fredag väl? ;)

Min fredag bestod av skola imorse. Jag började klockan 9 och kunde då ta ett senare tåg, superskönt eftersom jag sovit dåligt inatt.. Det var faktiskt Laceys fel denna gång, eftersom hon inte låg still och bet på sitt ben hela natten.. (ja hon fick ha det i min säng tillslut...) I allafall, i skolan var det bara ta på sig termobyxorna och vantar och allt för att bege sig ut i naturen, termometern stod på -16 grader när vi gick... Vi kikade på iskristaller med lupp och sen fick vi lära oss lite olika trädsorter, till exempel björk, lind, sälj, asp, ask, gran och tall :) Sen fick vi plocka blommor, vinterståndare, sådana som står upp över vintern. Där hittade vi bland annat rölleka och älggräs :)

Efter ett tags promenerande fick vi stanna uppe i skogen i en glänta och starta våra stormkök och gra te på tallbarr. Till det hade läraren med sig lite honung och jag blev förvånad, men det smakade faktiskt bra :) Det var även gött att få i sig lite varmt te och tina kroppen lite :P Jag frös dock inte så mycket, men lite om fötterna. Tillbaka i salen fick vi titta med stereoluppar på fynd och skriva lite och sådär :) Var en bra dag, om än lite kall :)





Väl hemma i hålan där jag bor var jag på biblioteket. Sen träffade jag en gammal klasskompis från grundskolan. Har inte sett honom sen dess tror jag så det var kul att prata lite. Tyvärr hade jag inte så mycket tid! Det är rätt sorgligt egentligen, de som man gick med i grundskolan kände man i 9 år. Nu är de flesta liksom borta, ingen kontakt. Trots att man liksom kände varandra rätt mycket och faktiskt träffades typ varje dag i 9 år om man bortser från sommarloven...


Kommentarer

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu