Beroende

Jag har, sedan jag gick i typ 5-6, varit beroende av smink. Det började med mascara, som blev ögonskugga och tillslt var det hela konkarongen med foundation och allt. Och det har jag kört på sen dess typ. Jag har haft rätt ful hy och mått stundvis väldigt dåligt för det. Jag har inte ens kunnat gå ut med hunden utan smink.. Inte handlat, tankat, ja allt där man träffar andra människor.

När vi åkte till spanien, det var sista dagen jag hade smink. Då bestämde jag mig för att det är dags att bryta mitt beroende. Och jag har bara använt mascara. Dock är det inte enkelt, jag har inte så mycket finnar eller så längre, men jag har mycket ärr kvar, eller liksom mörka fläckar.. Jag vet inte hur lång tid det tar innan dessa försvinner? Om de ens försvinner? Men det visar sig, nu är det svåra att inte börja sminka sig när jag börjar jobba igen. Jag ska verkligen försöka, samtidigt som jag skäms över min hy.. För den är inte så himla vacker alltså,...

Kommentarer
Postat av: Anna

STARKT!! Jag mår också så himla dåligt av min fula aknehud men ju mer kg använder smink ju fulare blir den. Känner mig bara så ful utan den, så naken liksom! Skriv gärna mer om detta så att andra som jag vet att det finns fler som känner så. Ha det bäst! <3

2012-07-02 @ 19:39:53
Postat av: sara

jag vet hur det känns men jag tror att ingen bryr sig om hur din hy ser ut. det är bara dom som inbilar dig det. du ska se att det blir bättre och att du inte tänker på hur din hy ser ut.

2012-07-03 @ 23:36:41
URL: http://finest.se/pratsara

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu