Arg, ledsen och besviken

Ja, lite så känner jag just nu, egentligen är det inte så allvarligt men jag är ändå upprörd...

Det hela handlar om en examination som vi ska lämna in nästa fredag innan 24.00. Jag och flera i klassen tänkte att vi då skulle fråga om vi får lämna in den två dagar senare, alltså på sändagen eftersom lärarna ändå inte börjar rätta våra examina förrens på måndag morgon. I alla andra kurser vi gått har detta inte varit något problem. Så jag och Helena mejlade kursansvarige. Helena fick ett mejl med ett nej. Jag fick inget svar, utan det lades ut ett långt mejl på mondo (lärplattform på SU) om varför de inte ändrar datumet och bla bla bla. Lärarna menar på att det inte blir rättvist om man byter datum och menade på att vi behöver vår lediga helg.

Fine om vi frågat på torsdagen och exan skulle in dagen efter, men nu är det faktiskt 1,5 vecka och det är inte många i min klass som börjat med uppgiften. Många är stressade och fattar inte. Till saken hör att vi fick den stora genomgången på hur vi ska skriva IGÅR! Så vi har alltså inte så himla mycket tid på oss!

Jag tycker faktiskt att det är rätt taskigt, de känns som att de håller på datumet bara av ren jävla princip! För att de "alltid" gjort så! Men hallå, häng med i utvecklingen!

På utbildningen pratas det en jäkla massa att man ska ta hänsyn till eleverna och deras förutsättningar och att man ska vara flexibel. Men vart finns den förståelsen och den flexibiliteten???? Blir så jävla less. De säger att de är på vår sida, ja men visa de då!


Kommentarer
Postat av: Becca

De positiva är att du kommer bli världens bästa lärare när du ställer upp för dina elever så som denna lärare inte gjorde. ( de lät bättre i huvet men poängen gick nog fram ändå) :D

2012-03-12 @ 09:50:08

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu