31 maj

Sådär ja, då var tentan gjord. Var på skolan strax före 8, satt och pratade med kompisar och 8.40 fick vi komma in i salen. Vi fick välja platser själva och jag satt långt bak invid väggen, skönt! Sen var det bara packa upp allting och därefter kl 9 var det info. Sen delades tentorna ut och det var bara att sätta igång. Läste igenom hela provet innan jag började skriva och tänkte: "men det här verkar inte så svårt". Nej tjo tjena!

Första uppgiften tog över en timme... Geometriuppgift. Nästa då, statistik, gick lite fortare, ca 40 min. Sen kom vi in på bråkdelen, en timme till. Därefter algebran, tog nog 1,5 timme. Därefter sant/falskt-delen, 30 min. Vilken jävla pärs. Rädd för att skriva för lite, för mycket, för att ha fattat fel. Ett ögonblick såg jag ut över salen och såg alla skriva frenetiskt. 13:47 lämnade jag tenta-salen, då var nog hälften av alla kvar. Det säger en hel del. Förra tentan gick jag 13:46 och då var det bara jag och typ 4 till kvar.

Men nu är tentan gjord, hur känns det då? Jag vet inte.. Både bra och dåligt. Jag tror inte att jag får omtenta. Men bara för att jag tror det så kommer jag antagligen att få det. Så brukar det vara. Men men, tentan är rättad och klar 21 juni, vilket innebär att jag får den skickad hem :)

Nu har jag sommarlov, mitt sista (förhoppningsvis) sommarlov som lärarstudent. Nästa vår tar jag examen, EXAMEN! Helt jävla sjukt! Då kommer jag vara 22år och färdig lärare. Jag är faktiskt jävligt stolt över mig själv, trodde aldrig jag skulle komma så långt!!!

Men resen är ju inte bara bra, utan även dålig. Att börja plugga var inget svårt beslut, jag ville bli nåt mer än undersköterska, jag ville plugga på högskola. Men lärare, främst idrottslärare var inget som var självklart, det är något som jag växt med och idag känns det bra till 110%! Att börja plugga är det bästa jag gjort, så mycket jag lärt mig, så underbara människor jag mött. Men det är också det värsta jag gjort, för det är fan inte enkelt och det är jobbigt att aldrig vara LEDIG.. Man kan aldrig släppa skolan helt.

Till andra som funderar på att plugga vidare: GÖR DET! Ni kommer inte ångra er, klart bästa beslutet i mitt liv!

Kommentarer

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu