På akuten

Hej på er!

Här har de varit en intensiv dag, oj oj. När jag vaknade imorse vaknade jag med en grym smärta i magen, ganska centrerad runt naveln. De va så illa att jag inte kunde stå upprätt, ja kunde inte äta frukost. Gick ut med med Lacey men inte kändes de bättre. Så länge ja va stilla så funkade de, men så fort jag rörde mig gjorde de gruvligt ont..

Så ringde mamma som sa att ja skulle ringa 1177. Vilket jag gjorde, och de sa att de lät som blindtarmen och att de bara va å åka till akuten. Men att ja kunde avvakta lite hemma om de blev bättre.

Så mamma kom och vi åkte till akuten.. Där fick ja träffa läkare relativt snabbt, vi var där vid ca kl 10. Sen togs de prover som vi fick vänta 1h på. Sen bestämde de att göra en ct (röntgen) och då va de precis i lunchtid, så vi fick vänta och blev sen bortglömda.. Väl på röntgen fick jag en infart och jag fick kontrastvätska intravenöst. De var riktigt obehagligt, man blev varm från halsen och ner och det kändes som man kissade på sig. De kändes som jag skulle svimma! Riktigt obehagligt. Efter röntgen fick vi vänta 30 min på läkaren som då berättade att allt såg ut som de skulle. Men att ja skulle höra av mig om jag fick mer ont, började kräkas eller fick feber.. Så nu e jag hemma igen.. Ligger på soffan å slöar, är sjukt trött och seg.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Tycker det låter som det jag har, ibs. Känner igen mig i det du skriver och ibs är inget som dom ser på röntgen eller prover:/

Svar: Okej... hm, ska kolla upp de.. men jag har inte ont nu liksom? magen är skum :P
Johanna

2012-11-08 @ 22:37:56
URL: http://www.lovisasoderlundsliv.blogspot.com

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu