Kajakpaddling

Dag började 04.00 med frukost, dusch och packning inför dagen. Var i brunnsviken till 8 då det var dags för kajakpaddling! Vi böt om lite, hade info och genomgång om hur man evakuerar en kajak, hur man kommer i och ur och hur man kamraträddar.

Sen va de dags för den praktiska övningen som gick ut på att välta med kajaken och ta sig ur utan panik. Man sitter ju fast med ett kapell runt sig för att de inte ska bli blött i sittbrunnen och detta måste man dra upp för att komma ut kajaken. Lätt å komma ihåg de när man ligger upp och ner under vatten å har panik... En evakuering ska ske kontrollerat och helst ta mellan 5 och 10 sekunder..

Min första evakuering gick okej, jag välte, fick panik och var uppe på 1,5 sekund max. Jag började gråta när jag kom upp och de kändes som nån hade dragit åt bröstkorgen med en livrem, fick så jävla ont, hjärtklappningen var där också. Riktigt obehagligt.

Helena fick rädda mig och de gick bra, ja kom upp i kajaken och fick fast kapellet igen :)

Min andra evakuering gick bättre, jag hade fortfarande lätt panik men lyckades ta kontrollen så pass att jag fick fram vad som var bak och fram och fick upp kapellet, tog kanske 3 sekunder denna gång, men de va helt okej enligt läraren.

Nu känns de betydligt bättre inför den kommande fyra-dagars-paddlingen, jag vet att om jag välter så tar jag mig ur och jag vet att mina vänner kan rädda mig och kajaken :)

Efter paddlingen var det lunch och därefter hade vi motorik. Vi pratade
Om teoretiska perspektiv på motorik och friskade upp minnena lite :)

Därefter hade vi dans, cha cha stod på schemat. Och även om man vid det här laget var helt slut så var de så sjukt kul, ja kan inte beskriva hur mycket ja älskar å dansa!!


Kommentarer

Den här designen är en gratis design!
ammm.blogg.se .. har gjort den här designen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu